Sunday 16 June 2013

1st time entry

Monday,17 june 2013

ASSALAMUALAIKUM SEMUA...........

Ini adalah 1st time entry in my blog,hehehe macam tak percaya pulak yang saya ada blog sendiri,yela selalu bukak blog org lain jek...;p

Alhamdulilah akhirnya saya dapat membina blog ni setelah banyak sangat halangan setiap kali nak buat blog but TODAY saya disini.......saya nak story sikit pasal kisah saya sebelum join business ni,sebelum ni,saya adalah seorang polis bantuan di johor bahru di bangunan sultan iskandar,pendapatan saya mase saya masih bujang boleh la nak tampung kehidupan sendiri dan family saya sendiri,tetapi setelah saya berkahwin dengan suami saya pada 01 april 2012 kehidupan saya dan suami mula berubah,hutang mula banyak kami nak tanggung,dah plus gaji suami dan saya pon masih tak cukup lagi untuk perbelanjaan harian kami,duit gaji banyak habis dekat hutang je loan masa kawen,rumah,kereta...tekanan kami untuk hadapi semua ni memang kuat,yelah bukan x besyukur dengan ape yang allah dah bagi rezeki ni tapi saya dan suami perlukan wang untuk kehidupan kami,yelah teringin juga nak ada barang2 brand tapi tu sume cume mimpi yang tak pasti,satu malam tu sy solat hajat dan solat istikharah dan berdoa supaya allah dapat memberikan saya petunjuk untuk saya mencari jalan penyelesaian dalam masalah saya ni,selang seminggu mungkin allah dengar luahan hati saya ini,....saya pulak jenis suka online fb,saya ada tgok fb dalm senarai friendlist saya iaitu marlindaramlee,fb die buat saya tertarik tak taula kenape ....lama jugakla follow fb die tu dekat setahun jugak bile ingat balik,cuma saya je lambat ambil peluang dari die,akhirnye saya ni main redah punyer orang tebalkan muka and cube try msg privacy msj kat fb die tanye tentang kejayaan die dalam business yang die buat tu mcm mane bleh berjaya sampai tahap ni..lepas tu die pon set appoiment tok jumpa saya bincang pasal business ni...bile die dah terangkan semuanya mase dating ngan die aritu saya jadi semangat dan ada rasa ingin mencuba dalam business ni,mula2 husband memang tak izinkan saya buat semua ni sebab die x percaya saya buat sume ni boleh buat atau pon tidak....akhirnya husband pon dah nampak perubahan yang ada pada diri saya dalam business ni ...alahamdulilah dengan berkat doa saya,my hubby,dan ibu bapa saya dan ,akhirnya jalan penyelesaian untuk semua maslah saya sudah saya jumpa dan saya akan terus berusaha hingga ke puncak gading..dan yang paling penting restu ibu dan bapa kite sangat penting taw!!!! dan untuk kak mar tima kasih banyak2 kerana banyak membimbing saya dan sabar dengan karenah saya hingga sampai tahap ini dan jasamu akan ku kenang....doakan saya berjaya ye kawan2...sayang kamu semua ketat2......anda bile lagi nak berjaya?? this is time to change your life dear!!!!



No comments:

Post a Comment